Ventil.

Ja, nu hade jag i förmiddags skrivit ett långt inlägg om hur jag mår och så, samt att jag är i stort behov av en ventil just nu (symboliskt talat), men blev utloggad strax innan jag var klar, så allt försvann.

Orkar inte återupprepa allt en gång till just nu, men jag känner ett behov av att få ur mig vissa frustrationer osv nu, så bloggen får fungera som ventil just nu när det ej känns tillräckligt med det som är.

Jag skrev också en del om att jag har en jättefin familj som jag är väldigt stolt över, och att alla förutsättningar finns för att det ska bli bra framöver, men att det just nu känns omvälvande för alla, och att det ibland känns svårt att komma vidare eller djupare nä rdet ibland känns som om jag blir syndabocken för att man ej får sin vilja igenom, i alla fall inte akut, NU. Det känns liksom som om en del ansträngningar jag gör endast uppskattas för en liten liten stund, för att jag sedan blir den som står ivägen på något vis. Och då blir det inte lättare för mig att anstränga mig ytterligare. Men jag måste, precis som vi alla måste.

Jag har dock även tagit fasta på att försöka andas lite och försöka lyssna inåt lite mer. Jag är inte där ännu, men det blir bättre och bättre, tror jag.

Nya jobbet har ju varit och är en jätteomställning för mig, och tillsammans med husbygge, nya rutiner i familjen och stress överallt man är, tär. På oss alla. Men jag tror på våra rutiner och kontinuiteten, även om det kanske inte uppskattas så värst mycket just nu av våra barn, utan mest verkar jobbigt, så tror jag att det kommer bli en trygghet framåt. För oss alla. Vi ska dock jobba på kommunikationen, och det gäller alla. Kommunikation är för mig en av de allra viktigaste sakerna i livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0