Hon har blivit så stor

Min lilla tjejja, Tilde. Hur gick tiden såhär snabbt? Det gör på sätt och vis ont i mig att hon blivit så stor, för jag har inte hunnit med, och inte nu heller. På ett annat sätt är jag stolt eftersom hon är så otroligt duktig min lilla dam. Hon är visserligen inne i en liten trots-period, men det finns också en anledning till att det finns något som kallas sexårstrots. Jag upplever det dock inte så som det är beskrivet hos många andra. Det som gör mest ont i mig är att jag inte hinner göra allt, eller kanske ens hälften av det som jag skulle vilja göra med henne. Tillägg då att hon faktiskt bara bor halvtid hos mig, så försvinner rätt mycket tid, absolut.

Fick idag mms med hennes skolfoto som var helt underbart. Borde komma i pappersform inom kort, och de var helt underbara! Men hur sjutton gick det så snabbt? Förskoleklass, redan?!

Önskar att jag inte var så stressad hela tiden så jag hann med lite bättre, eller i varje fall var på lite bättre humör, den tiden vi har tillsammans. Visst, det finns bra stunder också, jag överdriver absolut. Men för mig så känns det inte tillräckligt. Men du har så rätt Sussie, jag måste nog själv tvinga mig att lugna ner mig. Och sen får väl folk runt omkring mig bli upprörda, jag kan nog inte alltid ta hänsyn till alla andra före jag lyssnar på mig. För det blir ju aldrig tillräckligt någonstans i så fall, och då verkar det nog som att jag inte bryr mig om någon alls istället. Jag får försöka börja hos mig själv.


Kommentarer
Postat av: Sussie

Det kan vara svårt att komma ur det där hamsterhjulet, jag är själv där mellan varven. Ibland lyckas jag ta mig ur (o får lite perspektiv på det hela) för att sen inse att jag sitter där igen... En hårfin balansgång ibland. Och att bryta sig loss därifrån de första gångern är det som är som svårast. Jag har gått en internetkurs nu som litegrann har fått mig att vakna och inse vad jag håller på med. Nyttigt.

2011-09-16 @ 08:32:12
URL: http://lite-om-varje.blogspot.com
Postat av: Duktiga Tjejen

Jag bloggar på ny domän anonymt, men om du kikar in vet du nog vem jag är :) Saknar dig! Och det är helt otroligt hur fort Tilde vuxit...

2011-09-20 @ 21:23:18
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kanske dags med att göra omprioriteringar med hänsyn till vad som är bäst och viktigast för dig och din dotter?

2011-09-27 @ 22:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0