Fredag, äntligen!

Är svintidigt på jobbet idag, men kan förhoppningsvis gå lite tidigare också. Fördelen med att ha flextid, såklart. Men jobbigt när man ligger minus och vet att man måste jobba ikapp.

Jag har lite funderingar inför helgen, men det är alltid så osäkert för man vet liksom aldrig hur det blir. Planer ändras, det går inte att bestämma allt i förväg och då blir mycket istället väldigt flytande. Fast jag får försöka ändå. Tilde ska troligtvis till sin pappa tidigare, kanske redan lördag kväll, så under lördagen är det hon som gäller för mig.

Men jag är TRÖTT. Inte bara för att det är tidigt på morgonen utan allt runtomkring. Jag känner mig trött för att jag inte sover riktigt på grund av stressen, känner mig trött för att jag känner mig motarbetad eftersom en del andra runt mig inte ibland verkar tycka att jag behöver viss information, jag känner mig trött på att känna mig som ett UFO på jobbet istället för det som jag är van vid, att folk uppskattar min personlighet. Jag känner mig trött eftersom det ibland känns som att jag får skulden för allt negativt, samtidigt som det inte särskilt ofta ges feedback som är positiv, för det känns som att det tas för givet. Egentligen både i privatlivet och professionellt. Som om det liksom inte ligger någon ansträngning eller energi bakom det jag gör? Jag är trött på det. Och återigen, som Sussie sa, det är ju bara jag som kan göra något åt det. Istället för att lägga energi och ansträngning på sånt som ändå bara tas för givet, ska jag försöka lägga det på mig själv istället.

Jag har redan tagit tag lite i vikten, började en diet som i alla fall har fungerat för mig tidigare, i måndags. Har planer på att starta en blogg som gäller min fysiska hälsa lite mer, men jag kommer inte att skriva mitt namn eller någon annans nära i den, därför kommer jag heller inte att länka till den härifrån, för den ska vara fristående och lite anonym. Så de som nu skulle vilja ha adressen någon gång, de får helt enkelt skriva det här, eller maila mig på [email protected] om intresse finns. Den bloggen kommer i varje fall mest vara för min egen del, för att föra någon form av dagbok eller liknande, som rör min kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0