Fast ändå...

... i all stress inför helgen och sedan ledigheten. Hur ska jag hinna allt på jobbet som jag känner tillräckligt stor arbetsmoral för att faktiskt ha avklarat innan jag går på ledighet?

Ibland kan jag sakna jobbet på Willy:s, eller på anstalten. Visserligen oregelbundna arbetstider och något sämre lön, men när klockan slog slut på arbetsdagen så gick jag hem. Inte massa saker som jag måste hinna med, ta ansvar för, hinna klart och även grubbla på hemma ibland.

Men samtidigt så är det så otroligt intressant, att det fungerar när jag trivs med resterande också. Och vissa dagar känns det faktiskt helt okej nu. Saker har ändrats. Och ibland får man faktiskt ha lite tålamod, "Rom byggdes inte på en dag", alltså får man stå ut, vara beredd att ge saker en ärlig, kanske lite längre chans och försöka hålla uppe motivationen till att fortsätta försöka. Lätt är det inte, men om man tror på något så går det nog till slut ändå.

Kommentarer
Postat av: Sus

Jag känner igen det där med att det med butiksjobb var lättare att klippa av och gå hem då klockan var så mkt. Men samtidigt minns jag också hur jag hatade det jobbet. Hur axlarna värkte. Hur elaka kunderna var. :P

2011-12-30 @ 09:07:57
URL: http://lite-om-varje.blogspot.com
Postat av: Duktiga Tjejen

God fortsättning kära Gabba!

2012-01-04 @ 16:47:22
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: pim

hoppas allt är bra med dig:)

2012-01-09 @ 10:39:37
URL: http://pimsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0